When fate brings Belfast schoolteacher JJ into the orbit of self-confessed ‘low life scum’ Naoise & Liam Og, the needle drops on a hip hop act like no other.
Rapping in their native Irish language, KNEECAP fast become the unlikely figureheads of a Civil Rights movement to save their mother tongue.
But the trio must first overcome police, paramilitaries & politicians trying to silence their defiant sound - whilst their anarchic approach to life often makes them their own worst enemies.
In this fiercely original sex, drugs and hip-hop biopic KNEECAP play themselves, laying down a global rallying cry for the defense of native cultures.
Kneecap
- Sylvio Constabel
Kneecap
Re: Kneecap
Guck ich Freitagabend in den Zeise Kinos, fook yeah! 
Von dem hörste ja NIX schlechtes.
Von dem hörste ja NIX schlechtes.
- Julio Sacchi
Ich hab von dem vor allem gar NIX gehört 

- Julio Sacchi
Wirklich?
Sagt mir echt alles nix

- Julio Sacchi
Das war ja nun wirklich überall zu lesen 

JA HAB ICH DOCH AUCH
(gleich neben der ganzen Werbung für Kneecap
)
(gleich neben der ganzen Werbung für Kneecap
- Nahaufnahme
Kneecap haben nicht nur mit dem Film Schlagzeilen gemacht.
UK government acted illegally in withholding funding from Irish rap trio
UK government acted illegally in withholding funding from Irish rap trio
Irish-language rap trio Kneecap have won their case against new Conservative party leader Kemi Badenoch after she blocked an arts grant to the band citing anti-British politics.
They took Badenoch, then business secretary, to court in the summer and at a hearing in Belfast’s high court, the new government said the refusal of £14,250 in funding was “unlawful”, agreeing to release the money and pay Kneecap’s costs.
- Nahaufnahme
Naja...
Nach den Auftritten des Duos Bob Vylan sowie des irischen Trios Kneecap prüft die Polizei das Videomaterial auf strafrechtliche Relevanz.
(...)
Die erfolgreichen Versuche des Bob-Vylan-Musikers, das Publikum mit Parolen wie „Free, free Palestine“ und mit Blick auf das israelische Militär „Death, death to the IDF“ zu Sprechchören anzuheizen, waren live zu sehen. (...)
Der Auftritt von Kneecap wurde nur mit Verzögerung übertragen. Einer der Musiker war wegen einer mutmaßlich terroristischen Straftat angeklagt worden, er soll in einem Londoner Konzertsaal eine Hisbollah-Flagge gezeigt haben. Wie die Nachrichtenagentur PA berichtete, hatte sich deshalb auch Premierminister Keir Starmer gegen den Auftritt der Band auf der Glastonbury-Bühne ausgesprochen.
‘Heads will roll’: BBC reckons with bias accusations over Israel and Palestine coverage
Die Regierung scheint übrigens selbst etwas gespalten wegen des Umgangs mit Israel zu sein.
Aber zurück zu Kneecap:
Geht mir alles zu weit. Wie blöd ist jemand, der mit einer Hisbollah-Flagge Stimmung gegen Israel macht? Wo liegt da eigentlich der Unterschied zu Rod Stewart, der sich ebenfalls verlaufen hat?Kneecap began a politically charged set at Glastonbury on Saturday afternoon, leading the crowds in chants of “Fuck Keir Starmer!”
The Irish rap act took to the stage at 4pm for their controversial set, which had been criticised by the UK prime minister as not “appropriate”. (...)
“We understand colonialism and we understand how important it is to support each other internationally,” said Ó hAnnaidh on the band’s support for the people of Gaza who have suffered at the hands of Israel’s military and through a lack of aid deliveries.
Later on Saturday, an Avon and Somerset police spokesperson said the force was assessing comments made by Kneecap during their set.
(...)
During the Kneecap performance, a sea of at least 200 Palestinian flags made it difficult for cameras to get a clear shot of the stage from inside the crowd.
“The BBC editor is going to have some job,” Ó hAnnaidh joked, referring to the flags. Earlier the broadcaster confirmed it would not be able to support a live stream of the performance. (...)
The group, who rap in English and Irish, performed an energetic set including Your Sniffer Dogs Are Shite, Get Your Brits Out and Fine Art in front of a backdrop which said “Free Palestine”, occasionally varying with other phrases including “Fuck Badenoch”, referring to the leader of the Tory party.
The crowds chanted: “Free Mo Chara, free free Mo Chara!”
“Mo Chara’s back in court for a trumped up terrorism charge,” said Móglaí Bap, also known as Naoise Ó Cairealláin.
“It’s not the first time there’s a miscarriage of justice for an Irish person in the British criminal justice system,” he said.
Ó hAnnaidh cut a defiant figure, saying his plight in the courts was nothing compared to the suffering of the Palestinian people. The band urged people to come out to support Ó hAnnaidh at his next court date at Westminster magistrates court. (...)
The band laughed with the crowd asking: “Is anyone going to see Rod Stewart tomorrow?”
The 80-year-old rocker was criticised ahead of his Pyramid stage performance after saying he thought the public should give Nigel Farage “a chance”.
Describing him as Rod the Prod, Ó hAnnaidh said: “I mean, the man’s older than Israel.”
- Sylvio Constabel
Ja, das bekam ich auch mit. Ziemlich ätzende Arschlöcher.
- Nahaufnahme
Ich habe seit den 1980er Jahren Diskussionen mit Leuten über Israel gehabt, die absolut nichts über unsere Nachbarländer wussten - wie ist das möglich in Deutschland nichts von Le Pen (Vater oder Tochter) mit zu bekommen oder über die Ösi-FPÖ, PiS in Polen und Orban in Ungarn? Aber jene Leute hatten alle eine negative Meinung über Israel (also schon lange vor Netanjahu). Für mich sind das nützliche Idioten (die islamterrorfreundlichen 'Queers for Palestines' hatten z.B. anders als diverse EU-Politiker/innen -Danke, Ursula!- keine öffentliche Meinung zur gestrigen Pride-Parade in Budapest), so verstörend wie Putin- und Trump-Fans, die Nachfolger von denen hier:
Mich macht diese Terrorismus beklatschende Massenpsychose zwar ebenfalls nur noch sprachlos, aber da diese Thematik mittlerweile leider das Potenzial hat, jeden noch so unschuldigen Diskurs in einem Maß zu vergiften, gegen das Thorties Corona-Klopperei von damals wie ein kuschliges Kaffeekränzchen wirkt, hoffe ich, dass etwaige Diskussionen im gemäßigten Rahmen bleiben können, bei Anzeichen auf Eskalation mach ich vorsichtshalber lieber dicht.